Hemoroizii Interni

Nu sunt vizibili deoarece apar în interiorul canalului anal. Ca şi simptome, este senzaţia de rect plin, iar efortul pe care-l faci pentru a elimina materiile fecale, duce la sângerarea hemoroizilor.

Durerea nu este un simptom comun al hemoroizilor interni. Totuşi, hemoroidul intern poate produce o protruzie (ieşire în afara marginilor canalului anal), ceea ce poate duce la iritație şi durere. Acest hemoroid poartă numele de “hemoroid protruzat”. Dacă nu este tratat, hemoroidul intern protruzat poate rămâne în exteriorul anusului. În acest caz poate apărea pătarea lenjeriei intime.

Hemoroizii interni apar atunci când grupul hemoroidal îşi pierde capacitatea de a se retrage în poziţia sa obişnuită. Acest lucru provoacă umflarea venelor şi apariţia lor proeminentă.

Hemoroizii interni apar de obicei atunci când una dintre venele localizate în grupul hemoroidal se inflamează prea mult. Hemoroizii interni încep de la hemoroizii interni de gradul 1 şi apoi se dezvoltă rapid spre grade mai ridicate ale hemoroizilor.

Hemoroizii interni sunt de obicei încadraţi pe o scară de la 1 la 4 în funcţie de mărime şi gravitate.

GRADUL I

Hemoroizii sunt localizaţi în canalul anal, fiind de dimensiuni mici trec neobservaţi la tuseul rectal. Anuscopia este singura care-i poate evidenţia. Singurele manifestări în acest stadiu sunt hemoragiile intermitente şi cu un caracter capricios.

Extrem de rar, hemoroizii de gradul I necesită tratament.

În astfel de situaţii se recomandă doar regim alimentar bogat în fibre care să combată constipaţia. Atenţie: nu e suficient să consumăm doar fructe şi legume. O alimentație bogată în fibre înseamnă să se mănânce zilnic fulgi de porumb, secară, ovaz etc; în supermarketuri se găsesc diverse sortimente de fulgi. Pentru a evita constipaţia e obligatoriu ca dimineaţa şi seara să se consume câte un bol cu fulgi alături de un pahar cu lapte. Acesta este regimul cu fibre care ajută la evitarea constipației.

De asemenea, trebuie evitat pe cât se poate şi sedentarismul. În acest sens, zilnic se pot face câteva exerciții fizice sau plimbări. Nu trebuie uitată nici obezitatea, fiind indicat pe cât posibil să se elimine surplusul de greutate.

GRADUL II

Este caracterizat prin apariţia prolapsului hemoroidal temporar.

În acest stadiu bureleţii hemoroidali prolabează la defecaţie însă se reduc spontan.

Diagnosticul este uşor de pus, un efort de defecaţie punându-i imediat în evidenţă.

Poate apărea şi un episod acut, o tromboza (un cheag de sânge pe vasul hemoroidal).

Un hemoroid este o dilataţie venoasă; dacă se formează un cheag de sânge înăuntru – tromboza – se întrerupe comunicarea cu circulaţia şi apare procesul inflamator, disconfortul, durerea. În caz de tromboză, vindecarea este mai rapidă atunci când cheagul se extrage în primele 24 de ore de la formare.

Dacă pacientul nu ajunge la medic în primele 24 de ore de la fomarea cheagului, trebuie urmat un tratament cu medicaţie şi pomezi, iar vindecarea este mai lentă. Pentru hemoroizii de gradul II se pot face şi interventii chirurgicale mici, în cabinete particulare, policlinici, adică legaturile elastice care se aplică la baza hemoroidului. Din cauza acestor legături, nu mai există circulaţie şi în timp, hemoroidul se necrozează, se ischemează şi dispare. Procedeul nu este dureros.

GRADUL III

Bureleţii hemoroidali prolabează la defecaţie însă nu se mai reduc spontan. Aceştia tind să patrundă din sfincterul anal în timpul unei mişcări a intestinelor. Totuşi aceşti hemoroizi stau în interiorul corpului daca sunt împinşi înapoi cu mâna. De obicei hemoroizii de gradul 3 sângerează adesea. Aceştia sunt şi iritabili.

GRADUL IV

Aceşti hemoroizi tind să iasă din corp aproape pe toată durata existenţei lor. Şi aceştia pot fi împinşi înapoi. Totuşi, în scurt timp, aceştia au tendinţa de a aluneca în afară din nou fără nici un efort. Hemoroizii de gradul 4 sunt foarte gravi. Aceştia sangerează uşor şi sunt predispuşi la diferite infecţii. Pot de asemenea să formeze un cheag de sânge intern denumit tromboză.

Pentru a diagnostica hemoroizii interni, medicul adresează pacientului o serie de întrebări (cunoscut sub numele de anamneza), după care se va efectua un consult fizic medical amănunţit. De asemenea, medicul mai poate solicita efectuarea de teste suplimentare.

În cazurile în care există o sângerare rectală sau sânge în scaun, o evaluare amănunţită şi stabilirea unui diagnostic corect de către medic sunt foarte importante. Sângerarea anală poate fi de asemenea un simptom al altor boli de natură digestivă, inclusiv cancerul de colon sau cancerul rectal.

O evaluare mai detaliată a zonei rectale pentru depistarea hemoroizilor interni presupune examinarea cu un anuscop – un tub cilindric, prevazut cu un sistem optic performant pentru vizualizarea hemoroizilor interni – sau cu un rectoscop, pentru o examinare mai detaliată a întregii zone rectale.

Pentru a elimina celelalte cauze ale sângerăriilor gastrointestinale, medicul poate examina rectul sau partea inferioară a colonului (sigmoid) prin efectuarea rectosigmoidoscopiei, sau a întregului colon prin efectuarea colonoscopiei.