Diagnosticarea Hemoroizilor

Spre deosebire de alte afecţiuni, hemoroizii sunt destul de uşor de diagnosticat fără ajutorul unui medic.

Există numeroase tehnici pe care le puteți folosi pentru a vă diagnostica singuri hemoroizii externi. După ce mergeţi la toaletă, încercaţi şi vedeţi dacă simtiţi vreo protuberanţă în zona anală sau dacă sunt dovezi de sânge pe hârtia igienică sau în vasul de toaletă.

Protuberanţele sau pielea mai închisă la culoare în jurul anusului pot indica faptul că aveți hemoroizi care prolabează prin anus. Dacă umflăturile sunt sensibile la atingere, hemoroizii dumneavoastră pot fi consideraţi hemoroizi trombozaţi, caz în care trebuie să mergeţi la doctor imediat.

În cazuri rare, diferite tipuri de cancer perineal pot apărea sub forma unor hemoroizi externi.

Este posibil ca uneori să simţiţi mâncărimi şi durere. Cu toate acestea, există şi alte afecţiuni sau probleme ce ţin de zona anală, precum fisurile anale, care au aceleaşi simptome ca hemoroizii. Pentru a fi siguri că în cazul dumneavoastră este vorba de hemoroizi, ar trebui să mergeți la doctor. Nu vreţi să încercaţi să trataţi ceva de care credeţi că suferiţi, când e posibil să fie vorba despre altceva, poate mai serios.

Hemoroizii interni necesită de asemenea opinia unui medic. În acest caz, hemoroizii pot fi uşor diagnosticaţi dacă pot fi localizaţi, cum se întâmplă în cazul acelor hemoroizi interni care prolabează prin anus sau care cauzează sângerări rectale.

Un doctor va poate diagnostica cu hemoroizi analizând simptomele pe care le-aţi resimţit şi antecedentele dumneavoastră medicale.

Hemoroizii pot fi diagnosticaţi şi prin examinarea anusului. Deşi poate fi destul de stânjenitor, este singura metodă prin care pot fi identificaţi hemoroizii externi.

Un alt examen medical presupune efectuarea unei biopsii în zona afectată pentru a detecta infecţii posibile sau alte afecţiuni.

Prin examinările rectale se pot identifica atât hemoroizii interni cât şi posibile tumori canceroase în canalul anal sau în rect.

În unele cazuri, unele persoane au nevoie de o examinare mai atentă. În aceste cazuri, se foloseşte un anoscop. Acest instrument este un tub luminos concav, care este introdus în rectul dvs., ajutând medicul să localizeze hemoroizii interni, tumori sau fisuri anale, oferind în acelaşi timp o imagine completă a rectului dvs.

În timp ce doctorul scoate anoscopul afară din rect, orice hemoroizi interni sunt uşor reperați. Este posibil ca doctorul să vă ceară să vă încordaţi ca în timpul defecaţiei, pentru a ajuta la diagnosticarea hemoroizilor.

În alte situaţii, un medic poate folosi o anoscopie indirectă pentru a diagnostica hemoroizii. Această procedură foloseşte o oglindă specială pentru a putea vedea zona anală în timp ce sunteţi aşezat pe un vas de toaletă. Încordându-vă ca în timpul defecaţiei, doctorul poate aprecia efectul pe care îl are presiunea în aceasta zona.

Din moment ce este posibil să aveţi hemoroizi, un prolaps rectal sau un polip rectal, acest test ajută doctorul la un diagnostic corect pentru hemoroizi.

O evaluare mai atentă a rectului pentru hemoroizi necesită un examen cu un videorectoscop care poate să vizualizeze tot rectul.

Pentru a exclude alte cauze ale sângerării, medicul poate să examineze rectul şi partea de jos a colonului (sigmoidul) prin sigmoidoscopie sau întregul colon prin colonoscopie.

Sigmoidoscopia şi colonoscopia sunt procedee de diagnostic care presupun folosirea unor tuburi flexibile introduse prin rect.

Țineţi minte, dacă hemoroizii dvs. nu se ameliorează cu tratamentul pe care l-aţi aplicat acasă, sau dacă hemoroizii dvs. sângerează frecvent, nu ezitaţi şi mergeţi imediat la doctor.

Deşi poate fi o experienţă stânjenitoare, este mai bine ca un medic calificat să vă pună un diagnostic pentru hemoroizii dvs. şi implicit să vă recomande tratamentul cel mai eficient pentru cazul dvs.