Simptome Hemoroizi

Multe probleme anorectale, incluzând fisuri, fistule, abcese sau iritaţii şi mâncărimi anale (prurit anal), au aceleaşi simptome şi sunt incorect diagnosticate drept hemoroizi. Hemoroizii de obicei nu sunt periculoşi şi nu ameninţă viaţa. Rar, un pacient poate să aibă aşa o sângerare, încât să se confrunte cu anemie severă care se poate solda chiar moartea pacientului. În unele cazuri, simptomele hemoroidale pur şi simplu dispar în câteva zile. Dar în majoritatea cazurilor, simptomele hemoroidale vor reapărea, de obicei într-o stare mai gravă ca înainte.

Ambele tipuri de hemoroizi prezintă următoarele simptome:

• durere;
  • dureri în timpul sau după un scaun;
  • noduli sensibili din jurul anusului;
  • obezitate;
  • prurit în jurul anusului sau rect;
  • sângerare rectală în timpul tranzitului intestinal.

Cu toate că multe persoane au hemoroizi, nu toţi au simptome.

Cel mai întâlnit simptom a hemoroizilor interni, este sângerarea curată ce acoperă scaunul, hârtia de toaletă sau în vasul de toaletă.

Pierderea de sânge chiar şi în cantităţi extrem de mici dar continuu poate să ducă la apariţia anemiei, vizibilă din cauza palorii tegumentare a bolnavului.

Un alt simptom important este durerea puternică resimţită la defecare sau în poziţie de şezut. Aceasta se poate datora prolapsului hemoroidal.

Hemoroizii externi sunt cunoscuţi pentru dureroasele umflături sau noduli tari din jurul anusului, care rezultă din formarea cheagurilor de sânge. Drenarea mucusului din cavitatea anală poate cauza mâncărime.